3. februar 2010

Spidskål

Ja, så fik jeg endelig brugt et spidskål. Det har ligget i køleskabet i næsten to uger, og der ligger faktisk et mere. Så aftensmaden SKULLE bestå af blandt andet spidskål. Og det gjorde den!

Svitsede oksekødstrimler med karry og spidskommen. Tog kødet af og svitsede så nogle strimlede gulerødder. Da de var blevet næsten møre, kom jeg spidskålen ovenpå og tilsatte en deciliter vand. Til sidst tilsatte jeg kødet igen, og varmede det hele igennem. Skøn aftensmad. Lidt protein og en masse grønsager. Kan ikke gøres bedre!

Har lige pakket min nye kasse ud fra Årstiderne. De næste fjorten dage skal jeg gennem blandt andet æbler, bananer, pære, lemonade, mirabella marmelade, sølvbeder, salat og gulerødder. Der ligger desværre stadig lidt frugt og grønt fra sidste kasse, så jeg spiser stadig ikke nok af "det sunde".

Ingen kommentarer:

Send en kommentar